Khao Yai National Park

Dinsdag 14 juli 2009

Gisteren zijn we met de tuktuk naar het vliegveld gereden, met het vliegtuig naar Bangkok gevlogen (voor 30 euro pp!), met de taxi naar het busstation gereden, met de bus naar de stad Pak Chong gereden, wat zo'n 2,5 uur ten oosten van Bangkok ligt, om tot slot te worden opgehaald door iemand van het hostel, Khao Yai Garden Lodge, waar we twee nachtjes zullen verblijven. Op aanraden van Renate (FGT) gaan we hier een dagtour doen door het Khao Yai National Park. Er leven hier ontzettend veel vogels, vlinders en andere dieren en die schijn je hier heel goed te kunnen zien. 's Avonds haal ik mijn lens uit mijn oog want die irriteert me al de hele dag. Dat blijkt niet zo gek te zijn want hij is voor de helft gebroken....

Om 8 uur vanochtend moeten we klaar staan en aangezien het gisteren nogal laat is geworden zijn we beiden nog erg slaperig en nuttigen sprakeloos ons ontbijt. Dan stappen we met nog een stel mensen in een open pick-up truck en rijden naar het park. Daar aangekomen krijgen we een soort katoenen sokken aan die je van boven dicht kunt knopen. Ze gaan over je gewone sokken heen en dan trek je je schoenen weer aan. Dit is tegen de bloedzuigers. Lekker geruststellende gedachte hoor ik mezelf nog denken. Maar wat zijn we blij dat we ze hebben aangedaan als we door het park banjeren. De een na de ander baant zich een weg omhoog langs onze benen. Ze halen het meestal niet tot aan de bovenkant van onze nieuwe sokjes want we zijn aardig paniekerig met z'n allen. Son is de held van het stel want zij schiet de zuigende kruipers zo van onze benen af! Het lopen door het park gaat omhoog en omlaag en een echt pad is er niet. De een na de ander glijdt uit en zelfs ik moet nu moeite doen om overeind te blijven. Bij mij ligt het natuurlijk aan het feit dat ik maar 1 lens in heb. Ik zie het gewoon niet goed. ;-)

We zien ontzettend veel dieren. Een korte opsomming: gibbons, bavianen, slangen, neushoornvogels (geen familie van de toekan maar lijkt er veel op), spinnen, herten en vlinders. Maar het hoogtepunt van de dag voor mij was het zien van een schorpioen! Eindelijk heb ik er een in het echt gezien, yesssss! Een prachtig groen exemplaar van zo'n 10cm groot.

Om 19 uur zijn we weer terug bij het hostel en zijn we afgepeigerd. We schrijven ons verhaal, uploaden onze foto's (en wat zitten er een mooie bij!) en gaan heerlijk ons bedje in.

Morgen vertrekken we naar Kanchanaburi, zo'n 3 uur ten westen van Bangkok. We hebben dus een aardige rit voor de boeg, maar eerst even langs de opticien!